۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 817408

در این مطلب قصد داریم مشکلاتی که بدون نیاز به تعمیرکار خودتان می‌توانید آنها را برطرف کنید را به شما معرفی کنیم. دانستن این نکات می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های شما را مدیریت کند

آیا تمام مشکلات پکیج دیواری نیاز به تعمیرکار دارد؟

آیا شما هم برای گرم کردن خانه و آب مصرفی محل از پکیج استفاده می‌کنید؟ آیا از هزینه‌های گزاف تعمیر پکیج و خرید قطعات آن کلافه شده‌اید؟ نگران نباشید در این مطلب قصد داریم مشکلاتی که بدون نیاز به تعمیرکار خودتان می‌توانید آنها را برطرف کنید را به شما معرفی کنیم. دانستن این نکات می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های شما را مدیریت کند، زیرا دیگر نیاز نیست برای مشکلات ساده از تعمیرکار کمک بگیرید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا با این مشکلات ساده آشنا شوید.

خراب شدن دودکش پکیج

دودکش یکی از مهم‌ترین قطعات پکیج است؛ زیرا گازهای کربن دی اکسید که در اثر سوختن گاز تولید شده به کمک آن از محیط خارج می‌شوند. چنانچه دودکش پکیج ایرادی داشته باشد، این گازها از محیط خارج نشده و به داخل نفوذ می‌کنند. در این صورت ممکن است منجر به آتش سوزی یا خفگی اعضای خانواده شوند.

چنانچه در زمان نصب دودکش، تمام نکات ایمنی رعایت شود، این قسمت تا سالیان سال بدون دردسر برای شما کار می‌کند. اما اگر به درستی نصب نشده یا کلاهک مناسب نداشته باشد، در طول سال گرد و غبار و خرده چوب در آن جمع شده و مسدود می‌شود. از علائم مسدود شدن دودکش می‌توان به خاموش شدن دستگاه حین کار و پیچیدن بوی گاز مانند در اطراف دستگاه اشاره کرد.

مشکلات دودکش را خودتان در خانه بدون ابزار مخصوص هم می‌توانید بررسی کنید اما اگر مهارت و زمان کافی برای آن را ندارید، بهتر است از یک تعمیرکار برای محکم کاری کمک بگیرید.

نوسان فشار آب پکیج

از مشکلات رایجی که برای اکثر کاربران پکیج به وجود می‌آید، نوسان داشتن فشار آب است. این مسئله ممکن است به دلایل مختلفی مثل رسوب گرفتن در لوله‌ها و مبدل پکیج یا کم بودن فشار کلی آب به وجود آمده باشد.

اگر کم بودن فشار آب، یک مسئله دائمی است، احتمالا این مشکل ناشی از جمع شدن رسوب و املاح در لوله هاست. در این صورت برای رفع مشکل باید لوله‌ها و حتی مبدل دستگاه با اسید و شوینده‌های مخصوص شسته شود تا انسداد لوله‌ها از بین برود.

اما اگر مشکل کم بودن فشار آب در ساعت‌های شلوغی ساختمان مثل روزهای تعطیل و ساعت ۱۹ تا ۲۳ به وجود می‌آید و شما در طبقات بالای ساختمان سکونت دارید، احتمالا ایراد ناشی از کم شدن فشار آب است.

این مسئله در ساختمان‌هایی که از پمپ آب غیر استاندارد استفاده می‌کنند، شایع‌تر است. اگر علت فشار کم آب این مسئله باشد می‌توانید پمپ آب ساختمان را عوض یا مصرف خود را مدیریت کنید؛ مثلا در ساعت‌هایی که مصرف آب کمتر است بیشتر آب داغ را باز کنید.

مشکل هوا گرفتن پکیج نیاز به تعمیرکار دارد؟

هوا گرفتن پکیج

از مشکلات دیگری که می‌تواند برای انواع پکیج‌ها به وجود آید، هوا گرفتن پکیج در خود بدنه یا رادیاتورهاست. این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که هوا از بیرون به داخل پکیج نفوذ کند یا رادیاتورها هواگیری نشده باشد.

چنانچه هوا در خود پکیج وجود داشته باشد روی بدنه دستگاه ارور نمایش داده شده یا آب به خوبی گرم نشده یا حین استفاده سرد می‌شود. این مشکل جزء مواردیست که می‌توانید خودتان هم آن را از بین ببرید و نیازی به مراجعه تعمیرکار به محل نیست.

کافیست شیر هواگیری زیر پکیج را با دست به آرامی باز و قسمت نمایش دهنده بار پکیج را مشاهده کنید. پس از اینکه عقربه به عدد یک رسید، پیچ را ببندید تا دستگاه به طور کامل هواگیری شود.

هواگیری رادیاتورها هم همزمان با تغییر حالت پکیج از تابستانه به زمستانه باید انجام شود. در اینصورت قبل از به وجود آمدن مشکلاتی مانند گرم نشدن رادیاتورها باید پیچ مخصوص هواگیری که در کنار رادیاتورها قرار دارد را باز کنید. پس از چند دقیقه که هوا به طور کامل از رادیاتورها خارج و چند قطره آب از آن بیرون آمد می‌توانید پیچ هواگیری را ببندید.

اگر با نحوه تغییر حالت تابستانه به زمستانه آشنا نیستید و مدت زیادی است که از دستگاه استفاده می‌کنید بهتر است از یک تعمیرکار برای تغییر حالت و سرویس دستگاه کمک بخواهید.

مشکل هوا گرفتن پکیج نیاز به تعمیرکار دارد؟

سروصدای زیاد پکیج

برای کاربران پکیج مسئله صدا دادن دستگاه، یک مشکل همیشگی است. به طور کلی دستگاه پکیج نسبت به آبگرمکن صدای بیشتری دارد. این موضوع در ماه‌ها سرد سال که دائم آب گرم در مدارها جریان دارد نیز بیشتر می‌شود.

اگر میزان صدای دستگاه زیاد نیست، نیاز به تعمیرکار ندارید و می‌توانید آن را طبیعی در نظر بگیرید یا ممکن است دستگاه شما هوا گرفته باشد.

می‌توانید دستگاه را هواگیری کنید تا مشکل برطرف شود. اما اگر صدای پکیج غیر طبیعی باشد، ممکن است قطعه‌ای آسیب دیده باشد؛ در این صورت بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید. معمولا در این زمان تعمیرکاران دستگاه را سرویس و لوله‌ها را رسوب گیری می‌کنند. در این صورت راندمان دستگاه تا حد زیادی بالا رفته و صدا کم می‌شود.

رفع ارورهای پکیج

مشکلات پکیج اغلب به شکل ارور یا روشن شدن چراغ‌های چشمک زن خود را نمایش می‌دهند. اگر دستگاه صفحه نمایش داشته باشد، ارورها به شکل عددی روی صفحه ظاهر می‌شوند. اما اگر دستگاه نمایشگر نداشته باشد، این ارورها از طریق چراغ‌های چشمک زن روی دستگاه ظاهر می‌شوند.

برخی از این ارورها جدی نیستند و فقط به موارد جزئی مثل کم بودن فشار آب، مسدود بودن دودکش، رسوب داشتن در لوله‌ها، هوا داشتن در دستگاه و ... اشاره می‌کنند. اما برخی دیگر از ایرادها به دلایل جدی‌تر مثل خرابی برد، سنسورها و ... اشاره می‌کند. در اینصورت باید تعمیرکار از نزدیک دستگاه را بررسی و مشکل را برطرف کند.

در این مطلب سعی کردیم تمام مشکلاتی که خودتان بدون نیاز به تعمیرکار می‌توانید برطرف کنید را آموزش دهیم. در آخر باید اشاره کنیم اگر با ساختار دستگاه آشنایی ندارید بهتر است هیچ کاری را در این زمینه انجام ندهید؛ زیرا ممکن است خرابی‌های دستگاه را بیشتر کرده و هزینه‌های تعمیر را بالا ببرید. در این شرایط بهتر است برای رفع ایراد دستگاه از یک سرویسکار حرفه‌ای و باتجربه کمک بگیرید.

پرسش و پاسخ در مورد مشکلات پکیج دیواری

برای اینکه رسوب و آشغال‌های اضافه وارد پکیج نشه، راهکاری هست؟

بله می‌توانید سه راهی توری‌دار را در مسیر برگشت پکیج نصب کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.